Sabtu, 09 November 2013

Meeting new people/ Bertemu dengan orang baru

This conversation is about meeting new people.
It can be used everywhere such as school and work.

Paul: Hi, are you new in this office?
Bill: Hi, Yes, this is my first day at work.

Paul: Welcome! What's your name?
Bill: Thank you! My name is Bill. What is your name?

Paul: Bill, it is very nice meeting you. My name is Paul.
Bill: Paul, it is very nice meeting you too.

Paul: If you need anything, just let know, my desk is over there.
Bill: Of course, thank you for your kindness.

Paul: You're welcome!

Untuk terjemahan, klik baca selengkapnya.



Dialog ini adalah tentang bertemu orang baru.
Dialog ini dapat digunakan dimana saja contohnya sekolah dan kerja.

Paul: Hi, apakah anda baru di kantor ini?
Bill: Hi, ya, ini adalah hari pertama saya bekerja.

Paul: Selamat Datang! Siapa nama anda?
Bill: Terima kasih. Nama saya Bill. Siapa nama anda?

Paul: Bill, senang bertemu dengan anda. Nama saya Paul.
Bill: Paul, senang juga bertemu dengan anda.

Paul: Jika anda membutuhkan sesuatu, beritahu saya, meja saya di sebelah sana.
Bill: Tentu saja, terima kasih atas kebaikan anda.

Paul: Terima kasih kembali!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar