Kamis, 28 November 2013

Asking about hobbies / Bertanya tentang hobi

Johnny: Hi Karen, what will you do this weekend?
Karen: Nothing, I have not planned anything for this weekend. How about you?

Johnny: I will play soccer with my friends.
Karen: Soccer, sounds fun. Do you often play soccer?

Johnny: Yes, usually I played soccer every Sunday.
Karen: What other hobbies do you have?

Johnny: I also like to play guitar, play basketball, and go swimming. How about you, what is your hobby?
Karen: I like to paint, sing, and cook.

Johnny: Where do you learn to paint?
Karen: I learn to paint in my highschool.

Johnny: Are you good at it?
Karen: Yes, I think I am pretty good at painting.

Johnny: How about cooking?
Karen: I am not that good at cooking but I like doing it.

Johnny: Your hobbies are very interesting.
Karen: Your hobbies are also interesting.


Johnny: Hi Karen, apa yang akan kamu lakukan akhir minggu ini?
Karen: Tidak ada, Saya belum merencanakan apa-apa untuk akhir minggu ini. Bagaimana dengan anda?

Johnny: Saya akan bermain sepak bola dengan teman-teman saya.
Karen: Sepak bola, kedengarannya asik. Apakah kamu sering bermain sepak bola?

Johnny: Ya, biasanya saya bermain sepak bola setiap hari Minggu.
Karen: Hobi apalagi yang anda punya?

Johnny: I juga suka bermain gitar, bermain basket, dan pergi berenang. Bagaimana dengan anda, apa hobi anda?
Karen: Saya suka melukis, bernyanyi, dan memasak.

Johnny: Dimana anda belajar untuk melukis?
Karen: Saya belajar melukis di SMA saya.

Johnny: Apakah anda mahir di bidang itu?
Karen: Ya, saya rasa saya sangat mahir di melukis.

Johnny: Bagaimana dengan memasak?
Karen: Saya tidak begitu mahir di memasak tetapi saya suka melakukannya.

Johnny: Hobi-hobi anda sangat menarik.
Karen: Hobi-hobi anda juga menarik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar