Selasa, 12 November 2013

Asking someone to go somewhere/ Mengajak orang untuk pergi

This conversation is used when asking someone to do an activity together

Paul: Hi Sarah, How are you?
Sarah: I am fine, thank you, how are you?

Paul: I am fine, thanks. Do you have plan for Sunday?
Sarah: Not really. Why?

Paul: My friends and I are going to play tennis together. Do you want to come?
Sarah: Sure, I like to play tennis.

Paul: Great then, We will play at the Lakeside park. Do you know where it is?
Sarah: Yes, I know. It is near my house.

Paul: Good, I will see you on Sunday!
Sarah: See you on Sunday!

Untuk terjemahan, klik baca selengkapnya.

Dialog ini digunakan untuk mengajak seseorang melakukan aktivitas bersama

Paul: Hi Sarah, Apa kabar?
Sarah: Saya baik-baik saja, terima kasih, apa kabar dengan anda?

Paul: Saya baik-baik, terima kasih. Apakah anda ada acara untuk hari Minggu?
Sarah: Tidak, kenapa?

Paul: Teman-teman saya dan saya akan bermain tennis bersama. Anda mau bergabung?
Sarah: Tentu saja, saya senang bermain tennis.

Paul: Baguslah, kita akan bermain di taman Lakeside. Apakah anda tau tempatnya?
Sarah: Ya, saya tau. Tempat itu dekat rumah saya.

Paul: Baiklah, Sampai jumpa hari Minggu!
Sarah: Sampai jumpa!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar